Expositie Andrew Modlin

“Geschilderd in Amsterdam”

De tentoonstelling toont een serie schilderijen geïnspireerd door Amsterdam, gemaakt in de stad in de maand voorafgaand aan de opening, ter ere van het 750-jarig jubileum van Amsterdam. De serie onderzoekt “portalen” die de landelijke en huiselijke kanten van de stad omlijsten.

Vernissage op 1 augustus 2025

Vrijdag 1 augustus 2025
15:00-19:00 uur
BLOU Amsterdam (Locatie)

U bent van harte uitgenodigd bij de opening van de tentoonstelling “Geschilderd in Amsterdam”van Andrew Modlin. Op vrijdag 1 augustus 2025, vanaf 15:00u bent u welkom bij BLOU om zijn werk te bewonderen onder het genot van een hapje en een drankje. Natuurlijk is ook Andrew aanwezig om u meer te vertellen over zijn collectie. De vernissage is op inloop en u hoeft niet vooraf aan te melden.

Over de Artiest

Andrew Modlin is een kunstenaar uit Los Angeles wiens werk de spanning onderzoekt tussen het digitale en het organische, het herinnerde en het ingebeelde. Hij behaalde zijn Bachelor of Fine Arts aan UCLA, waar hij voor het eerst gefascineerd raakte door de emotionele kracht van het tekenen en de vloeibaarheid van waarneming.

Na zijn studie nam Andrew’s creatieve pad een onverwachte wending. Hij richtte een designbureau op dat al snel bekendheid verwierf vanwege zijn meeslepende, detailgerichte ruimtes. Ondanks meerdere succesvolle ondernemingen in verschillende sectoren bleef de kunst aan hem trekken.

De afgelopen jaren is Andrew teruggekeerd naar fulltime schilderen. Met levendige penseelstreken, digitale motieven en onverwachte kleurenpaletten bouwt Andrew droomachtige landschappen waarin herinnering en media in elkaar overvloeien.

Op dit moment richt hij zich op een nieuwe reeks werken die de emotionele en visuele taal van plaatsen opnieuw onderzoekt.

“Though my work traces a path through shifting geographies and terrains, it is less about the subject depicted and more about the act of painting itself, a dialogue between and, surface, and time. I weave in fragments of my past life in design to make graphic forms, grids, and sharp contrasts only to disrupt them with unruly textures, neon pulses, and gestural mark making. The result is a world suspended between the familiar and the uncanny: at once digitally frozen and intimately alive. Each layer is a moment, a decision, a memory. Once sealed beneath the next, it vanishes yet it remains, hidden, haunting the surface. Working at a large scale allows the body to move freely, and in that movement, something raw and expressive emerges. The viewer is offered not only a window into distant landscapes, but into the physical language of painting itself. Every drip, splatter, and stroke becomes both a mark of presence and a quiet celebration of the medium’s wild, uncontainable spirit.”